Què és el carnet de la biblioteca?

El carnet de la biblioteca és la targeta que us identificarà com a usuaris de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la província de Barcelona. Permet utilitzar aquells serveis de la biblioteca pública que necessiten identificació i gaudir de molts avantatges en l’àmbit cultural (descomptes en entrades, botigues especialitzades, etc.).

El carnet és gratuït, no caduca i el poden sol·licitar tots els ciutadans.
Aquest carnet és vàlid a totes les biblioteques públiques de Catalunya.

El carnet és personal i intransferible. L’ús del carnet suposa l’acceptació de la Normativa reguladora per a l’obtenció del carnet d’usuari de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i l’ús dels serveis bibliotecaris vinculats.

Què cal fer per tenir el carnet?

Podeu sol·licitar el carnet de dues maneres:

  • adreçant-vos personalment a la vostra biblioteca més propera, o bé
  • omplint aquest formulari amb les vostres dades i triar la biblioteca on desitgeu recollir el carnet imprès.

El carnet s’ha de recollir personalment a la biblioteca triada a partir de l’endemà de la sol·licitud.

Haureu de presentar algun d’aquests documents: DNI/NIE, passaport, carnet de conduir o permís de residència per acreditar la vostra identitat.

En el cas dels menors de 14 anys consulteu els requisits per sol·licitar el carnet.

 

Què et permet el carnet de la biblioteca?
  • Emportar-te en préstec fins a 30 documents durant 30 dies
  • Fer ús de diverses bases de dades electròniques, enciclopèdies i diaris
  • Accedir gratuïtament al servei d’Internet i +
  • Utilitzar les zones wi-fi per connectar-te a Internet sense fils
  • Participar a les nombroses activitats: clubs de lectura, cursos d’informàtica, tallers i xerrades
  • Utilitzar els serveis de qualsevol biblioteca de la Xarxa de biblioteques públiques de Catalunya
  • Obtenir descomptes i ofertes en el camp de la cultura

Podeu també consultar la Normativa reguladora per a l’obtenció del carnet d’usuari.